Osiem stanowisk do rejestracji pojazdów i jedno do wyrejestrowania pracują pełną parą w wydziale komunikacji w bełchatowskim starostwie. Mieszkańcy mogą rezerwować dla siebie termin przez aplikację internetową, ale nie tylko. Zostało uruchomione stanowisko interwencyjne, na którym obsługiwane są osoby, które ww. terminu nie bukowały. Muszą się jednak liczyć z ewentualnym zaczekaniem w kolejce.
zdjęcie
W Wydziale Komunikacji i Dróg funkcjonują już wszystkie stanowiska do bezpośredniej obsługi mieszkańców, na których są rejestrowane bądź wyrejestrowywane pojazdy. Bukowanie terminów na wizytę w wydziale odbywa się poprzez aplikację na stronie internetowej starostwa. Wg stanu z dzisiaj (15 czerwca) wolne terminy są od 15 lipca. Istnieje także inna możliwość załatwienia sprawy dzięki uruchomieniu stanowiska interwencyjnego. Klient może z niego skorzystać bez wcześniejszej rezerwacji.

- Bywają sytuacje, w których mieszkańcy, a zwłaszcza przedsiębiorcy, nie mogą zwlekać z jakąś sprawą. To im przede wszystkim dedykowana jest możliwość skorzystania ze stanowiska interwencyjnego w wydziale komunikacji – mówi starosta Dorota Pędziwiatr. - Jeśli w danej chwili zgłosiłoby się więcej takich osób, konieczne będzie zaczekanie w kolejce, ale sprawa z pewnością zostanie załatwiona danego dnia.

Wszystkie stanowiska w sali operacyjnej są zabezpieczone ściankami z pleksy, a klienci muszą pamiętać o maseczkach zakrywających nos i usta. W poczekalni mieści się pojemnik do dezynfekcji rąk. Liczba załatwianych w wydziale komunikacji spraw należy do najwyższych spośród wszystkich komórek w bełchatowskim starostwie. W ubiegłym roku było ich 15 tysięcy, z czego 11 300 dotyczyło rejestracji pojazdów.

Przypominamy, że czas pandemii i zamknięcia urzędu został wykorzystany na remont pomieszczeń w tym newralgicznym wydziale. Zostały m.in. odświeżone i pomalowane ściany, wymieniono wszystkie elementy sprzętu elektronicznego. Udogodnienia zaplanowano w punkcie informacyjnym, w którym już powiększono przestrzeń. Niebawem będą tu odnowione ściany i zostaną zamontowane trzy boksy do obsługi klientów. Onacza to, że w punkcie informacyjnym z dwóch do trzech wzrośnie liczba stanowisk do obsługi interesantów. W poczekalni staną nowe krzesła.
Zespół ds.Promocji
Starostwo Powiatowe w Bełchatowie