Bełchatowskimi emzetkami- w zależności od rodzaju autobusu - będzie mogło jechać jednocześnie nawet 31 pasażerówBełchatowskimi emzetkami- w zależności od rodzaju autobusu - będzie mogło jechać jednocześnie nawet 31 pasażerów

 

Od poniedziałku 18 maja bełchatowskimi emzetkami będzie mogło jeździć więcej pasażerów. Zmiana związana jest z ogłoszonym przez rząd trzeciego etapu odmrażania gospodarki. Zgodnie z nowymi wytycznymi w autobusach komunikacji miejskiej zajętych będzie mogło być 30 procent wszystkich miejsc siedzących lub stojących.

 

 

Kolejny etap luzowania obostrzeń związanych z zagrożeniem koronawirusem obejmie między innymi komunikację miejską. Od poniedziałku 18 maja zmieni się maksymalna liczba pasażerów w pojazdach. Do tej pory w autobusach miejskich zajęta mogła być tylko połowa miejsc siedzących. W bełchatowskich emzetkach takich miejsc jest średnio 30, a więc w pojeździe jednocześnie mogło podróżować 15 osób. Teraz te limity zostają zwiększone do 30 procent wszystkich miejsc siedzących lub stojących przypisanych według normy do danego pojazdu.

 

 

Co to dokładnie oznacza dla pasażerów bełchatowskich emzetek? W autobusie obsługującym linię komunikacyjną będzie mogło przebywać maksymalnie od 13 do 31 pasażerów w zależności od rodzaju autobusu, przy jednoczesnym zajęciu połowy miejsc siedzących. Informacja o maksymalnej liczbie pasażerów, mogących jednocześnie przebywać w autobusie będzie umieszczona na szybie przy drzwiach każdego pojazdu. Dodatkowo informacja o zmianie dopuszczalnej maksymalnej liczby pasażerów w transporcie publicznym dostępna jest na stronie www.mzk.belchatow.pl. Jednocześnie Miejski Zakład Komunikacji apeluje o zachowanie bezpiecznych odległości między pasażerami.

 

 

Warto przypomnieć, że w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo pasażerów wszystkie autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacji są każdego dnia poddawane dezynfekcji. Każda emzetka jest myta i odkażana środkiem antybakteryjnym, ze szczególnym uwzględnieniem powierzchni najbardziej narażonych na kontakt. Chodzi głównie o poręcze, uchwyty, siedzenia oraz przyciski do otwierania drzwi.

 

 

Dodatkowo w emzetkach wprowadzone tzw. strefy wydzielone, które chronić mają przede wszystkim kierowców. Przednie drzwi są zamknięte, kierowcę od pasażerów oddziela dodatkowo taśma umieszczona za pierwszymi rzędami siedzeń. Kolejnym działaniem mającym poprawić bezpieczeństwo pasażerów jest dodatkowe wietrzenie emzetek po każdorazowym dojeździe do krańcówki.

 

AP

 

W emzetkach pozostają tzw. strefy wydzielone, które mają zabezpieczać zdrowie kierowców MZKW emzetkach pozostają tzw. strefy wydzielone, które mają zabezpieczać zdrowie kierowców MZK

 

 komunikacja miejska