Parking rowerowy to zdecydowanie innowacyjny pomysł, który już w Bełchatowie się przyjąłParking rowerowy na os. Dolnośląskim to zdecydowanie innowacyjny pomysł, który - co ważne - już w Bełchatowie się przyjął


Pierwszy miejski parking dla rowerów, zdaniem mieszkańców, sprawdza się w najlepsze. Pod zadaszoną i przeszkloną wiatą rowerzyści zostawiają swoje jednoślady i swobodnie przesiadają się do emzetek. Koszt realizacji tego innowacyjnego pomysłu to ponad 16 tys. złotych.

 

 

Dwanaście rowerów – tyle powinno zmieścić się jednorazowo przy sześciu metalowych barierkach pod zadaszoną wiatą. Znajduje się ona w okolicy bloku 201 na osiedlu Dolnośląskim, tuż przy przystanku autobusowym. Miejski parking rowerowy usprawnia niewątpliwie poruszanie się po mieście. Pozwala przy tym na pozostawienie roweru w bezpiecznym miejscu i kontynuowanie podróży komunikacją miejską.

 

Trzeba przyznać, że w większych i średnich miastach takie rozwiązania są często praktykowane. Z przystanku „Bike end Ride” (B&R), realizującego zasadę „zostaw/zaparkuj rower i jedź dalej autobusem”, teraz mogą korzystać także bełchatowianie.

 

Pomysł miejskiego parkingu dla rowerów został zrealizowany w ramach większego projektu pn. „Zakup taboru niskoemisyjnego wraz z przebudową niezbędnej infrastruktury do obsługi pasażerów w Bełchatowie”. Przypomnijmy, że poza nabyciem 6 autobusów niskoemisyjnych (3 elektrycznych, 3 z nowoczesnym silnikiem diesla) trzeba było wybudować ciąg pieszo-rowerowy od ul. Wojska Polskiego do bloku 201 na os. Dolnośląskim oraz zamontować wiatę rowerową typu „Bike end Ride”. Był to warunek konieczny do otrzymania dofinansowania do całego projektu.

 

- Pomysł parkingu dla jednośladów powstał jako element dodtakowy do projektu zakładającego zakup nowych, ekologicznych autobusów. Naszą ofertę musieliśmy wyposażyć w bonusowe, wysoko punktowane elementy, a za takie komisja oceniajaca uznała właśnie przystanek rowerowy i prowadzący do niego ciąg pieszo-rowerowy - mówi wiceprezydent Bełchatowa Dariusz Matyśkiewicz.

 

Na zakup nowych emzetek oraz przebudowę infrastruktury miasto pozyskało unijną dotację na blisko 7,5 mln zł. To prawie 70 proc. kosztów całej inwestycji, które opiewają na kwotę 10,8 ml zł. Parking rowerowy kosztował natomiast ponad 16 tys. złotych.


KZB

Parking rowerowy znajduje się obok przystanku autobusowego niedaleko bloku 201 na os. DolnośląskimParking rowerowy znajduje się obok przystanku autobusowego niedaleko bloku 201 na os. Dolnośląskim