Deczyje podatkowe będą doręczane do 27 lutego Decyzje podatkowe będą doręczane do 27 lutego

 

Miasto rusza z doręczaniem decyzji podatkowych. Większość z nich rozniosą miejscy urzędnicy, do kolejnych bełchatowian trafią one za pośrednictwem operatora pocztowego. Właściciele nieruchomości jednocześnie otrzymają też zawiadomienie o zmianie stawki za wywóz śmieci. Przez wzgląd na epidemię, magistrat prosi mieszkańców, aby potwierdzenie odbioru decyzji podpisywali własnymi długopisami.

 

 

Od najbliższego piątku, 5 lutego do twoich drzwi mogą zapukać miejscy urzędnicy z decyzją w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego za rok 2021. Dodatkowo właściciele nieruchomości otrzymają też zawiadomienie o zmienionej opłacie za wywóz i gospodarowanie odpadów komunalnych.

 

Decyzje będą roznoszone do soboty, 28 lutego. Doręczyciele będą pracować od poniedziałku do soboty w godz. 9:00-20:00. Jeśli w tym czasie nikogo nie zastanie on pod wskazanym adresem wróci w innym terminie lub zostawi informację z prośbą o kontakt telefoniczny w sprawie ustalenia sposobu doręczenia. Może także zostawić decyzję u sąsiada, pod warunkiem, że ten zobowiąże się do przekazania jej adresatowi. W takiej sytuacji w skrzynce pocztowej adresata zostawi informację o pozostawieniu urzędowej korespondencji pod innym adresem. 

 

- Decyzje podatkowe przekazywane są w zaklejonych kopertach. Co ważne, nasi doręczyciele nie mają prawa pobierać od mieszkańców jakichkolwiek pieniędzy. Mają jedynie dostarczyć przesyłkę – podkreśla Mirosława Mikła, dyrektor Wydziału Finansowego Urzędu Miasta Bełchatowa.

 

– Pracownicy roznoszący decyzje będą mieć przy sobie specjalne upoważnienie. Każdy, do kogo zapuka doręczyciel, może więc go poprosić o okazanie się takim dokumentem – dodaje dyrektor Mirosława Mikła, która zwraca także uwagę na to, że urzędnicy są zobowiązani do zachowania reżimu sanitarnego. – Dla bezpieczeństwa mieszkańców i swojego urzędnicy będą przestrzegali obowiązujących zasad sanitarnych, takich jak zakrywanie ust i nosa, bezpieczny odstęp. Odbiór decyzji podatkowej trzeba potwierdzić czytelnym podpisem. Będziemy bardzo wdzięczni mieszkańcom za przygotowanie własnych długopisów, którymi podpiszą potrzebne dokumenty – podsumowuje dyrektor Wydziału Finansowego w bełchatowskim magistracie.

 

W tym roku na podatników czeka jeszcze jedna zmiana. Na tegorocznych decyzjach zamiast podpisu własnoręcznego osoby wystawiającej dokument, będzie widniał nadruk z imieniem, nazwiskiem oraz stanowiskiem służbowym osoby upoważnionej do jej wydania. Obok będzie też nadrukowana okrągła pieczęć.

 

Do podatników, do których nie dotrze urzędowy doręczyciel, decyzję dostarczy operator pocztowy. Przypominamy, że zobowiązania podatkowe należy wpłacić na wskazany w decyzji indywidualny numer konta. Miasto zachęca bełchatowian, aby dokonywali wpłat za pośrednictwem bankowości elektronicznej. – To szybki i łatwy sposób dokonania opłaty, bez konieczności wychodzenia z domu i tracenia czasu w kolejce do kasy – mówi Mirosława Mikła, dyrektor Wydziału Finansowego Urzędu Miasta Bełchatowa.

 

Dodatkowe pytania odnośnie decyzji podatkowych mieszkańcy mogą kierować do pracowników Wydziału Finansowego bełchatowskiego magistratu pod numery telefonów:  44 733 51 29 lub 44 733 51 30. 

 

ADA